Pirátské karty

Hráči hrají s 15 kartami v balíčku a jednou lodí vyloženou na stole. Standartní balíček obsahuje minimálně 10 námořníků a maximálně 5 pirátu hodnosti Důstojník a vyšší. Kapitán může být v balíčku jen jeden.

Před každým kolem si hráči z balíčku dolíznou tolik karet, aby měli vždy 5 karet na ruce (pokud mají ještě karty v balíčku).

Hra končí, když jeden hráč vyhraje 3 kola.

Každá karta má 2 herní statistiky: Efekt (psaná schopnost, která má okamžitý efekt při vyložení a je odlišná pro každou kartu) a síla

Hráči se dohodnou, který začne, každé kolo začíná jiný hráč.

Hráči se každé kolo střídají ve vykládaní karet. Vždy jednu kartu, pak vykládá druhý. Můžou vyložit kolik karet chtějí (max. kolik mají v ruce). Hra končí, když ani jeden již nechce vykládat (pokud jeden přestane, druhý může stále vykládat).

Když zadní hráč nechce vykládat dál, sečtou se síly karet (a započítají se i efekty karet). Ten, kdo má větší celkovou sílu vyhrává kolo. Při remíze nedostane bod nikdo.

Na konci kola jdou vyložené karty do Hlubiny. Výjimku má karta lodi. Ta zůstává do konce hry.

 

Komentáře ke kartám:

Flint
Hráč může vrátit karty kamkoliv do balíčku (aniž by se koukal na karty v balíčku) a balíček se nemíchá. Karty se vrací dřív, než se dají karty z pole do Hlubiny.

Šaman
Hledač pokladu znamená pirát z posádky kapitána Flinta. Vracená karta může být ve hře nebo v Hlubině.

Podvodník v kartách
Karta se vrací dřív, než se dají karty z pole do Hlubiny.

Výrobce Robůtků
Karty dej na hráči plochu otočené dolu, počítej je jako námořníky posádky pirátu z ryse fantazie.

Únosce děti Hoko
Nemůže zničit sám sebe.

Jack Sparrow
Počítá se jako námořník. S kloboukem zůstává na ploše po každém konci kola.

Kapitánský klobouk
Do dalšího kola zůstává i klobouk a znovu se počítá i jeho síla. Pokud je pirát, na kterém je zničen, jde i klobouk do Hlubin. Na jednoho piráta můžeš dát i dva klobouky. Klobouk můžeš dát jen na členy posádky pirátu z říše fantazie. Klobouk dostává bonus do síly jako ostatní členové posádky.

Felčař uříznoha
Může zničit jakéhokoliv piráta, slovo “z posádky” je tisková chyba.

 

pravidla_karty.pdf (740,1 kB)

 

Fotogalerie: Šifry

Hra Pirátské karty

Za každou výhru týmu, nebo výkon jednotlivce se dostane přiměřený počet zlatých valounů. Za tyto valouny se dají u Adama koupit každý večer nové balíčky 3 karet zvané “Boostery“, které sám vyrábí. V boosterech může být námořník, důstojník, loď a kapitán (řazeno dle vzácnosti). Jeden hrací balíček (deck) může nejlépe obsahovat 10 námořníků, 4 důstojníky (5 důstojníků bez kapitána), 1 loď a jednoho kapitána, takovíto deck na táboře nikdo kromě vedoucích nemá. Žádný účastník tábora totiž nemá kapitána, avšak 4 důstojníků už mnoho lidí dosáhlo. Můj aktuální deck je 11 námořníků, 4 důstojníci a loď. Každá karta má svojí sílu a schopnost (jsou výjimky bez síly).

Hra probíhá tak, že se vyloží loď na stůl a potom se zamíchá balíček zbylých karet. Lízne se prvních 5 karet a ty se dají do ruky. Na konci kola se vyložené karty dají do hlubiny a jdou ze hry. Hráči se při tahu střídají a účelem je mít na konci hry více síly, než má protivník. Tato hra je taktická, protože jsou typy karet, které mohou vyhazovat protivníkovo karty, vyvolat karty ze hlubiny, apod. Na kartách jsou obrázky vedoucích nebo pirátů. Potom rarita karty a z jaké je posádky a pod tím schopnost. Nějaké příklady karet: Zuzana (loď), Všežravej Tony (námořník), Řezník (důstojník).

Mě tato hra moc baví a s kamarády trávím volný čas hraním této hry.

Bert B.